Salad with smoked salmon and quinoa – Sallad med varmrökt lax och quinoa

Good day all mates! I’ve been spending the last week thinking and planning a lot for my blog as well as working a bit too much I guess. But, I’m happy to have a trip to my parents to look forward to. So this week is a real shorty! Until then I’ve prepped myself with a lot of health, colorful and delicious food that I thought that I should share with you during this week. First out is this fellow, which unfortunately dosen’t make it self justice on this photo, well I got some things to work on.. Anyhow. This is a real blend of a lot of things I happen to love at the moment. Cale, peppers, cucumber, tomatoes, pomegranate, smoked salmon, quinoa and a dressing made from some mayo, greek yoghurt, milk, chili flakes and a touch of salt. Really easy and so delicious. I can really recommend the blend of cale, salmon, quinoa and pomegranate. Have a great salad everyone!

IMGP4736

IMGP4737

God dag allesammans! Jag har spenderat den senaste veckan med att tänkt och planera en massa för bloggen och kanske också ganska mycket på jobbet. Men, jag ska snart ner till mina föräldrar så det är inte synd om mig, en riktig kortvecka med andra ord. Tills dess så har jag preppat mig själv med massa hälsosam, färgglad och smaskig mat som jag tänkte dela med mig av till er denna veckan. Först ut den här rackaren som tyvärr inte alls blev något fin på bild, lite att jobba på där Mickis.. Hursom, det är en härlig blandning av allt som jag älskar för tillfället. Grönkål, paprika, tomat, gurka, granatäpple, quinoa, rökt lax och en dressing som jag gjorde på majo, yoghurt och lite mjölk, smaksatt med chiliflakes och salt. Verkligen enkelt och hur gott som helst. Jag kan verkligen rekommendera blandningen grönkål, lax, quinoa och granatäpple, hur gott! God sallad till allihop!

One thought on “Salad with smoked salmon and quinoa – Sallad med varmrökt lax och quinoa

Leave a word

