Buns with saffron – Lussekatter

Yesterday we celebrated Lucia and today it’s the third of ”Advent” which means that’s in time you and me have some of the swedish Lussekatter – our traditional christmas bun with saffron. Oh, you might laugh you pants of right now but when I baked these fellows yesterday I managed to fill my stomach with three delicious buns. Not weird that I wasn’t so interested in dinner last night… Well, I use the same kick ass recipe as always – try it out guys!

IMGP4365

IMGP4366

Igår firade vi Lucia och idag är det redan dags för tredje advent vilket betyder att det är på tiden att vi äter några lussekatter. Åh, ni kanske dör av skratt nu men som ni vet så tycker ju jag att det är rätt finfint med lussekatter och igår när jag stod och bakade de små (okej, ganska stora), rackarna så lyckades jag sätta i mig tre stycken… Inte så konstigt att jag inte direkt var sugen på middag på kvällen, hehe. Hur som, här har ni mitt fantastiska recept – finns inget bättre. Det har klarat sig genom flertalet lussekattsdueller genom åren så håll till godo!

IMGP4367

Leave a word

