Cheesecake with raspberry sauce – Cheesecake med hallonsås

Hi! For yesterdays sunday dinner with my boyfriends family I decided to make a cheesecake. First of all, it’s my boyfriends favorite, and second of all, I kind of like it too, and third, I make a raspberry sauce to it that’s to die for. So, cheesecake it is. This one is very easy and one of the best I’ve eaten. So if you haven’t tried it out get, do it, and by the way, the raspberry sauce is also delicious to any kind of chocolate cake.

IMGP4243

Hej! Igår till söndagsmiddagen med min sambos familj gjorde jag den här härliga cheesecaken. Först det första, min sambo älskar cheesecake, för det andra så tycker jag inte att det är så dumt heller och för det tredje är den är hallonsåsen som jag serverar till sinnesjukt god. Denna cheesecake är väldigt enkel att göra och dessutom en av de godaste varianterna som jag vet. Så om ni inte har testat den är så är det dags, dessutom kan jag rekommendera den här hallonsåsen till alla sorters chokladkaka.

Recipe for the cheesecake can be found here.
Raspberry sauce
500 g raspberries (I use frozen that I defrost)
About 4 tbsp. icing sugar

Mash the raspberries in a bowl with the sugar.
Mix well and then filter to get the juice without the cores.
You may also add some lemon juice to get some more acid to it if you like that.

IMGP4241

IMGP4242

Receptet på cheesecaken hittar ni här.
Hallonsås:
500 g tinade hallon
ca 4 msk florsocker

Mosa hallonen i en skål med sockret.
Smaka av och tillsätt ev. mer florsocker om du så önskar.
Sila såsen för att bli av med kärnorna.
Vill du ha mer syra i såsen kan du tillsätta en skvätt citronjuice.

Leave a word

