Rhodos breakfast

Hi guys,

this was a typical breakfast for me at Rhodos. The hotel were we where staying is called Miramare and their breakfast was something extra if you ask me. I got a problem when I’m abroad and that is the fact that I’m lactose intolerant. But, this time there was no such thing as a problem. They treated me so well at the restaurant, bringing me the things I wanted from the kitchen and I couldn’t be happier. My breakfast looked pretty similar each day. One plate filled with fruit and vegetables, a toast with egg and maybe a vanilla desert/yoghurt made of soya. So delicious. I’m actually most sad about the fact that I can’t eat this super tasty breakfast each day now when I’m back home instead of missing the sun. Crazy I guess, but I’m a foodaholic!

IMGP4144

IMGP4148

Hej på er,

detta var en typisk frukost för mig på Rhodos. Hotellet som vi bodde på heter Miramare och deras frukost var verkligen något extra om ni frågar mig. Jag har ett problem när jag är utomlands, och det är min laktosintolerans. Det brukar ställa till problem och man kan inte alls äta särskilt mycket, men den här gången var det verkligen inget problem. Personalen behandlade verkligen mig otroligt väl och ingenting var något problem alls. Jag fick beställa det jag önskade från köket varje morgon så jag kan inte säga annat än att jag är otroligt nöjd. Min frulle såg ungefär likadan ut varje dag. En tallrik med grönsaker och frukt, en macka med stekt ägg och så kanske något smaskigt som en vanilj soya dessert/yoghurt. Mums mums. Jag är faktiskt mest ledsen över att inte ha tillgång till frukosten varje dag än att jag har åkt hem till regn och rusk igen. Konstigt jag vet, men jag är en foodoholic.

IMGP4145

IMGP4146

IMGP4147

Leave a word

