Mango and apple puree – Mango och äppelmos

Hi all! Here is a fantastic product that I found in an eco store in Helsinki. They only sold eco friendly products and they had an assortment to die for, if you’re a food junky like me (my boyfriend didn’t find the store as exiting as I did, he preferred the bench in the sun outside the store, sometimes I wonder if it’s something wrong with him, or me…). Any way. I couldn’t resist this little fellow. Not to expensive (about 3 euros) and Oh my so good. I use it as toppings and in my morning smoothies. If you would like to get something like this one I would recommend you to look at the department for baby food (at least in Sweden), where you might find mango puree.

IMGP3475

Hej på er! Här har ni en dunderprodukt som jag hittade i en eco butik i Helsingfors. De säljer bara ekologiska produkter och de har verkligen ett sortiment utan dess like, i alla fall om ni är lika mattokiga som jag är (min kille tyckte inte att sortimentet var så upphetsande direkt, han tyckte att bänken i solen utanför var roligare, jag förstår fortfarande inte hans ointresse…). Hur som haver. Jag kunde inte motstå den här lilla rackaren. Inte så dyr (3 euros) och så underbart god. Jag använder den som topping eller som ingrediens i mina morgonsmoothies (som för övrigt var supergrön idag med massa spenat i). Vill ni få tag i något liknande hemma så rekommenderar jag ett besök till barnmatsavdelningen där det åtminstone går att finna mangopuré.

IMGP3478

IMGP3479

Leave a word

