Apple jucie – Äppelmust

This summer I’ve visit many of my favorite places and markets and on one of them I walked into an amazing tent. A female with lovely drinks to offer! This little company (Boana Gård) was just a year or two old and they produce the most delicious apple juice. One of their versions of the ordinary apple juice was this one, with crushed raspberries! I loved it and I’m so sorry that it can’t be bought nearby Uppsala…

IMGP3227 (800x530)

Den här sommaren har jag besökt många av mina absoluta favoritställen och marknader. På Lövmarknaden i Karlskrona så sprang jag på ett fantastiskt mysigt litet stånd där man sålde äppelmust. Företaget var bara något år gammalt och de producerade den godaste äppelmusten jag smakat! En av deras versioner var den här, en äppelmust med hallon! Åh, jag är så ledsen över att de inte går att få tag på i Uppsala, för den var verkligen supergod! Så håll utkik om det är något ni stöter på, det är väl värt ett köp!

Här kan ni läsa lite mer om deras verksamhet!

IMGP3234 (530x800)

IMGP3226 (530x800)

Leave a word

