Morning smoothie – Morgon smoothie

This is how I start my mornings at home! A smoothie, packed with good stuff like avocado, spirulina and chia seeds, topped with bee pollen, seeds and raw cacao nibs. After this breakfast I feel full of energy and my stomach is happy like never before. I absolutely love to begin my day with a breakfast made from pancakes and bread, but I don’t feel so good after such a start so usually this is how my mornings looks. At least at home and during the weekdays, then after all, I also happen to love my morning smoothie, and it’s easy to vary, just take some berries instead of mango or use hazelnut milk instead of water and so on, imagination is the limit!

IMGP3065 (800x528)

Det är så här mina dagar börjar! En smoothie fylld av bra saker så som avocado, spirulina och chia frön, toppad med annat smarrigt så som bipollen, fröer och rå kakaonibs. Efter en sådan här dunderfrukost så känner jag mig redo för dagen med en pigg knopp och glad kropp. Jag älskar verkligen att starta dagen med pannkakor och bröd också, men jag mår inte lika bra och blir inte lika pigg av en sådan start vilket gör att detta är en rutinfrukost hemma hos mig. Jag råkar dessutom tycka att mina smoothies är riktigt supergoda och dessutom är de lätta att variera, det är bara att byta ut mangon mot bär eller annan frukt och vattnet mot t.ex. hasselnötsmjölk, det är bara fantasin som sätter gränser!

½ banana
½ avocado
A splash of water
1 tsp spirulina
1 tbsp. pea protein
A handful frozen mango

Topped with:
Chia seeds
Cacao nibs
Bee pollen
Oatmeal
Fruit or berries if you like!

IMGP3062 (800x530)

½ banan
½ avokado
En dutt eller mer vatten
1 tsk spirulina
1 msk ärtprotein
En handfull fryst mango

Toppad med:
Chia frön
Kakaonibs
Bipollen
Boveteflingor
Frukt eller bär om du har något sådant hemma!

Leave a word

