Lanson Champagne – Rosé label

The Lanson champagne was a very fine gift from my former colleges. I wanted to let the champagne get the best chance to shine so I served my lovely lobster to it, as I told you yesterday. It’s a very bubbly and fine thing this bottle. It got taste from strawberries and it’s rally fresh and not too sweet at all, which I otherwise happen to think is a bit “not so good”. It was a perfect drink to our starter as well as it would be perfect as an aperitif or to any other light fish or seafood dish.

IMGP3091 (518x800)

IMGP3092 (517x800)

Lanson champagnen var en mycket fin present som jag fick av mina kollegor när jag slutade på mitt gamla jobb. För att göra den rätt så serverade jag min goda hummer till och den fick verkligen glänsa. Champagnen var rosé och sådär härligt buggblig och frissig. Det hade inslag av smultron och jordgubbar och var otroligt fräsch och inte alls sådär söt och klibbig som jag annars kan uppleva champagne. Helt klart en mycket god variant och den passade utmärkt till vår förrätt. I övrigt skall den passa finfint till andra milda rätter av fisk eller kyckling och även som aperitif. För den som vill läsa mer om Champagnen så finner ni den här på systembolagets hemsida.

IMGP3084 (800x511)

Leave a word

