Risotto

Hi! I know that it was I while ago but I’m busy having vacation I guess. I’ve been traveling around half of Sweden during the last two weeks (with a weekend in Poland as well) visiting family and friends. But, now I’m back at home, at least for a while, and the post will be more frequent! I start off by giving you a reminder of a great vegetarian recipe that I (and the ones that have tried it) love risotto with herbs and peas! It’s quick and easy to make and doesn’t cost a lot of money. Also it’s fresh so I guess it will be perfect during the summer months. Go ahead and try it out!

IMGP2647 (800x530)

Hej! Det var ett tag sedan jag gav några livstecken ifrån mig men jag är rädd att jag har fult upp med min semester! Jag har under de senaste två veckorna rest runt halva Sverige (med en avstickare till Polen för tre dagars weekend) för att hälsa på familj och vänner, men nu är jag tillbaka i hemmet (åtminstone för en stund) och förhoppningen är att ni ska få lite fler recept! Jag tänkte börja med att ge er en liten påminnare om ett underbart vegetariskt recept som jag verkligen diggar hårt liksom de som jag har bjudit på maten, risotto med örter och ärtor! Det är enkelt och snabblagat och dessutom väldigt billigt att göra. En härlig fräsch smak som gör det utmärkt som en sommarrätt! Passa på att testa det nu på er semester.

You find the recipe here!
Ni hittar receptet här!

IMGP2648 (800x530)

IMGP2649 (800x530)

Leave a word

