My birthday week – Min födelsedagsvecka – RC Chocolat

OMG what a week I had! Last week was full of birthday celebrations that started with a visit in Sigtuna where we had some really good fika. At the table my boyfriend’s family gave me a gorgeous scarf and a gift card for a picnic basket! I think they know me to well by now, I was utterly pleased and thankful!

apr 07 036 (640x406)
A perfect sourdough baguette and some nice chocolate! En perfekt surdegsbaguette och lite härlig choklad!

At the little café and chocolatier I couldn’t stop myself from buying some of their quality chocolate. Their stuff are just perfect and I couldn’t leave without taking some of that perfection home. Then the next surprise came! The owner of RC came up to me and gave me a nice cellophane bag with a handful of chocolate pralines! That made my day even more perfect! I bounced out of the café with a ridiculous smile on my lips and even more sure over the fact that RC really is my favorite café in the world.

Then came the weekend and Friday night. My boyfriend had asked me out for dinner on a brilliant Italian restaurant in town to my delight. I was tierd after a week full of funny and delicious things (and a bit of work of course) so when he was late home and pushed the dinner forward for half an hour I really didn’t have the energy to react. I was just pleased to be able to spend some extra minutes resting in the sofa. Eventually we headed off to the restaurant and guess my surprise and my face when I saw my family sitting at the table that was booked for us! They had taken the airplane from my little home village to surprise me with a family weekend at our place!

I had the most amazing weekend with my family and a lovely week with a lot of celebrations! I really don’t think that anything can be better than that! Gosh, I love the ones that’s around me.

apr 07 038 (640x421)
Two lollipops to put in hot milk for a lovley cup of hot chocolate. Två chokladklubbor att smälta i varm mjölk för ett glas underbar varm choklad.

apr 07 039 (640x424)
Milk and dark chocolate. Mjölk- och mörk choklad.

JISSES vilken vecka jag har haft! Förra veckan var full av födelsedagsfirande, vilket startade med ett besök I Sigtuna där vi firade med tårta och cappuccinos på favoritstället RC. Vid bordet gav sambons familj mig en helt underbar scarf och presentkort på en picknickkorg! Jag tror att de känner mig allt för bra vid det här lagret, jag var verkligen galet nöjd och tacksam!

På det lilla cafét och chokladhaket så kunde jag inte låta bli att handla lite godsaker. Deras choklad är verkligen på en nivå som är svår att toppa och det är svårt att låta bli att handla med sig lite hem. När jag skulle betala mina finfina inköp så kom nästa överraskning! Ägaren till RC kom fram till mig och gav mig en liten cellofanpåse full med praliner i födelsedagspresent! Min dag blev bara än mer perfekt. Jag skuttade ut från cafét med ett löjligt leende på läpparna och med ännu mer övertygelse om att RC är mitt favoritcafé på jorden.

apr 07 040 (640x613)
The present from RC! Presenten från RC!

apr 07 046 (640x424)

Sen kom helgen och fredags kväll. Till min stora glädje hade min sambo hade bjudit ut mig på middag till en underbar Italiensk restaurang här i Uppsala. Jag var trött efter veckans firande och stora glädje rus (och så klart efter allt jobb) så när han var sen hem och flyttade fram middagen med en halvtimme så hade jag inte riktigt någon ork att bry mig. Jag var bara nöjd över att få ligga i soffan i ytterligare några minuter och vila. Tillslut så kom vi iväg till restaurangen och gissa min förvåning och mitt ansiktsyttryck när jag ser att min familj sitter vid bordet som sambon bokat! De hade tagit flyget upp till oss från den lilla byn jag är född i för att överraska mig med en underbar helg tillsammans.

Jag hade verkligen en tok bra helg med min familj och en underbar vecka med massa firande! Jag kan verkligen inte tänka mig en bättre födelsedag än det här! Herregud, jag älskar verkligen människorna som jag har runt omkring mig!

One thought on “My birthday week – Min födelsedagsvecka – RC Chocolat

  1. Pingback: RC chocolat | lelasfood

Leave a word

