Black bean pasta – Svart bönpasta

Before Christmas I asked Santa for a bunch of weird thing. I’ve already told you about hemp protein and hazelnut butter, but today I think it’s about time to get a bit more nuts. Today I’ll show you black bean pasta!

To begin with, yes, I was a bit skeptical since I know that there might be a unpleasant taste (compared to what we are used to when it comes to pasta), but my fear was totally groundless. After tasting it I would like to say that this pasta, made completely out of organic black beans, is even better than ordinary! It doesn’t taste weird at all! It taste just as much (or little, hehe) as ordinary pasta but, it doesn’t get sticky at all! Ain’t that a piece of heaven or what! I just happen to hate it when the pasta goes in to one big lump and not to mention the taste of reheated pasta (which sadly is something you’ll have to live it if you decide to take lunch with you from home to work). In contrast this lovely black bean pasta taste just the same the day after and it doesn’t get sticky at all so well, Black bean pasta vs. Ordinary pasta: 1-0.

mar 18 004 (640x509)

mar 18 007 (640x424)

Innan julafton så önskade jag mig en hel hög konstiga saker av jultomten. Jag har redan berättat om en del saker som jag fått så som hampaprotein och hasselnötssmör, men idag tänkte jag att vi skulle ha ännu lite roligare, nämligen svart bönpasta.

Till att börja med, ja, jag var lite skeptisk eftersom jag visste att det kanske skulle komma en lite obehaglig smak (om man jämför med den pastan som man är van vid att äta), men min rädsla var helt obefogad! Efter att ha smakat så skulle jag vilja påstå att denna pasta, som är gjord endast av ekologiska svarta bönor, är bättre än vanlig hederlig pasta! Den smakar inte alls konstigt! Den smakar lika dant (like lite, hehe) som vanlig pasta men, det viktigaste, den klibbar inte överhuvudtaget! Är inte det guld värt eller vad! Jag hatar nämligen när pastan klumpar ihop sig till ett stort garnnystan som endast går att sära på med en kniv och sen ska vi ju inte bara nämna smaken på pastan när man värmer på den dagen efter i en matlåda, blä (något som tyvärr är ett måste om man ska ta med sig lunch till jobbet). Till skillnad mot den vanliga pastan så smakar bönpastan lika dant när man värmer på den (även samma konsistens) som när den är nykokt, och så klibbar den inte ett dugg, så ja, Svart bönpasta vs. Vanlig pasta: 1-0.

mar 18 009 (640x424)

You can get it here!
Här kan du få tag på det! Eller Här!

Leave a word

