Ribs – Revben

Yesterday I was free, which was indeed needed after a lot of work before and after New Year’s Eve. To celebrate my day off we had a really good meal. Nice ribs, thick this time, with our traditional seasoning that’s the best one on earth if you ask me, a good salad, liba bread and of course, something new, roasted sweet potatoes. Yes, I may be the last one in history to try this, but now it’s done and to be true it wasn’t my cup of tea. A bit too sweet to be a complement for my taste, but it might be good in some other combination, so if you got any killer combo with sweet potato, please tell me!

Anyway, if you haven’t tried our delicious ribs yet it’s about time, and you may find it here.

20140103-052556.jpg

Igår var jag ledig från jobbet, något som var mycket välbehövligt efter en hel del jobb innan, under och efter nyår. För att fira min lediga dag den här veckan så åt vi riktigt gott. Fina revben, tjocka den här gången, med våran traditionella kryddning som är den bästa på jorden om ni frågar mig, en fräsch sallad, liba bröd och så självklart något nytt, nämligen rostad sötpotatis. Japp, jag är nog den sista på den här planeten att testa det, men nu är det gjort och ska jag vara ärlig så var det inte riktigt min grej. Det var alldeles för sött för min smak för att funka som ett tillbehör men de borde rimligen fungera finfint i andra sammanhang så om ni har ett recept med sötpotatis som är to die for, snälla berätta om det för mig!

Hur som helst, om ni inte har testat våra underbart goda revben än så är det dags, ni hittar receptet här.

Leave a word

